Психологічна робота зі стресом
___________________________________
У курсі представлені різнобічні трактування феномену стресу, аналіз психічних реакцій постраждалих на стресори, надзвичайні ситуації та конкретизовано індикатори психічного благополуччя чи психічних проблем.
Представлено комплексну програму вивчення стану постраждалих у стресових ситуаціях, яка включає:
‒ покроковий аналіз впливу стресорів на психологічний стан;
‒ діагностичний комплекс диспозиційних показників поведінки у стані стресу (приховані та явні маркери типу поведінки у стресових ситуаціях);
‒ інструменти аналізу психічного стану (бланки індикаторів психологічних та психічних проблем згідно з Disorders специфічно поєднані з stress 06 блоку ICD-11, що узгоджуються з критеріями розладів, пов’язаних з травмою або стресом у DSM-5).
Наведено практики психологічного втручання, що забезпечують поетапну зміну способів реагування на стресори завдяки збагаченню знань та операціоналізації навичок його подолання.
Аналіз стресового досвіду та психосоціального станунализ стрессового опыта и психосоциального состояния
- теоретичний екскурс з трактування феномена стресу: напрями вивчення стресу; фази-стадії «адаптаційної активності» до стресу, субсиндроми стресу, класифікація стресорів, форми стресу, психологічні показники стресостійкості, типи поведінки А, В, С, Д, аналіз диспозиційних показників поведінки у стресі
- психічні реакції постраждалих на надзвичайні ситуації, пристосувальні механізми ВНС, стратегії поведінки у стрес, стадії реагування організму на стрес. Платформи перетину психологічної та психіатричної сфер, індикатори стану психічного благополуччя (по ICD-11, DSM-5), індикатори блоку 06 Психічні, поведінкові чи нервові розлади – Mental, behavioural or neurodevelopmental disorders ICD-11, симтоми , аналіз психічного благополуччя постраждалих у складних ситуаціях, бланки індикаторів психологічних та психічних проблем для діагностичної роботи психологів причини стресу
- обробка комплексної програми (за досвідом слухачів)
- зміст та основні етапи психологічної технології. Етап превентивної дії (первинна, вторинна, третинна превенції).
- Фаза I «Концептуалізація та психоутворення». Налагодження контакту, конкретизація міри виразності психологічних проблем, визначення ресурсів оволодіння стресом
- Фаза II «Придбання та відпрацювання навичок»: ознайомлення з репертуаром паліативних та інструментальних навичок подолання стресорів та зменшення тривожності
- Фаза ІІІ «Застосування навичок, профілактика рецидивів». Використання поведінкових, когнітивних технік тощо. для опрацювання конструктивної поведінки у стресових ситуаціях. Навички оволодіння стресом.

______________________________